B6-4ALL
“Alles wat je aandacht geeft groeit”
Op de Wilhelminaschool werken we volgens de principes van B6-4ALL. Deze methodiek heeft de volgende uitgangspunten: We spreken met elkaar dezelfde taal als het gaat om gedrag dat we van leerlingen verwachten. Hoe we dit aanpakken leest u in onze schoolgids.
Veiligheid
- Ik loop rustig in de school
- Ik gebruik de materialen
waarvoor ze zijn bedoeld - Ik houd de handen en voeten bij
mezelf - Als iemand zegt, STOP, dan houd
ik onmiddellijk op.
Respect
- Ik ben rustig en gebruik goede
woorden - Ik laat de ander uitpraten
- Er praat er een tegelijk
- Ik vraag of ik iets mag lenen
- Ik doe wat de juffen en meesters mij
zeggen - Ik klop op de deur en wacht tot ik naar
binnen mag - Ik noem iedereen bij zijn eigen naam
- Ik kijk een ander aan tijdens een
gesprek
Verantwoordelijkheid
- Bij een probleem zoek ik eerst zelf een
oplossing - Ik ben zuinig op mijn spullen en die
van anderen. - Ik help anderen
- Ik ben sociaal voor een ander
- Ik laat ruimtesnetjes achter
Consequentie
- Schoolbreed gaat elk kind op een time-out plek. In de klas is deze plek bijvoorbeeld een kruk. Op het plein gebruiken we het krukje naar buiten. Dit alles na de reactieprocedure!
- Lengte van de time-out is leeftijd gedeeld door 2.
- Lukt het wel: Klas bedenkt een activiteitenlijst
waarvoor ze kunnen sparen. Punten gehaald? Dan klassikale beloning.